sâmbătă, 23 octombrie 2010

Bărbaţi care urăsc femeile

Una dintre marile pasiuni ale vietii mele o constituie cititul. Oricand si fara sa stau pe ganduri nici macar o fractiune de secunda dau deoparte orice pentru o carte buna. Fara TV sau PC pot trai mult si bine linistita dar fara carti sunt pur si simplu moarta.

Cum in ultimii trei ani :) timpul meu pentru citit s-a redus simtitor, nu ratez nicio ocazie sa citesc. In cada, la masa, cand doarme copilul.

La inceputul lunii octombrie am aflat de pe blogul Zuzelor ca Gazeta Sporturilor scoate o carte a unui autor suedez despre care, in ciuda  nu auzisem in viata mea. Millennium, de Stieg Larsson. Cum merg cu ochii inchisi pe recomandarile lor - niciodata nu am ramas dezamagita atunci cand am cumparat/incercat ceva recomandat de ele sau de Corina mi-am promis sa o iau.

De ametita ce sunt nu mi-am dat seama ca la momentul in care am citit eu articolul primul volum aparuse deja de o saptamana asa incat am cumparat mai intai volumul al doilea si pe urma m-am dat peste cap si mi-am obtinut si primul volum.

Nu am avut timp sa le incep imediat. Dar miercuri am inceput cartea si adineaori am terminat al doilea volum din prima parte a trilogiei. Este o carte captivanta, nu o poti lasa din mana, te prinde in mreje si pur si simplu esti disperat sa traiesti cursul evenimentelor si sa afli finalitatea. Este fascinant de bine scrisa, cu o logica extraordinara si o documentare pe masura. Eroi foarte bine conturati, jos palaria in absolut toate privintele. Autorul vadeste o minte extrem de ascutita si personal apreciez nespus de mult faptul ca desi cartea abunda de sexualitate nu intalnesti nici macar o singura scena explicita de sex, lucru pe care de regula autorii contemporani il considera ca pe ceva sine qua non in succesul unei carti.

In alta ordine de idei, nu ma pot abtine sa nu ma intreb retoric daca chiar este posibil sa existe in tarile civilizate din lumea aceasta o asemenea etica si deontologie in profesia de jurnalism precum cea care transpare din aceasta carte. Daca exista asa ceva in realitate, atunci 90% din presa romaneasca nu este, din pacate, decat o maimutareala jalnica.

Nu ratati! Este o trilogie, sper ca vor urma cat de curand si urmatoarele doua parti. Daca stie cineva cand se va intampla asta, il rog sa imi spuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...